In cadrul cabinetului realizam evaluari psihologice complexe, pe diferite arii psihologice (intelect, comportament, afectivitate etc.). Puteti afla sursa unor dificultati comportamentale sau emotionale ale copilului/adolescentului, care sunt abilitatile lui intelectuale si de memorie, care e stilul preferat de invatare sau masura capacitatilor creative. In cadrul evaluarii folosim teste si scale etalonate si validate pe populatia Romaniei.

Ce presupune evaluarea?

 In primul rand, evaluarea se poate face doar pe baza unei programari telefonice. Dupa ce s-a stabilit data si ora primei intalniri, iata ce se intampla:

Pasul 1: Ne intalnim la o sedinta de anamneza, pe parcursul careia discutam despre motivul pentru care solicitati o evaluare pentru copilul sau adolescentul dumneavoastra. Este timpul in care va invitam sa comunicati deschis ce va nelinisteste sau care sunt semnele de intrebare pe care vi le puneti. Bineinteles, nu este necesar ca o problema sa va aduca la noi. Evaluarea psihologica ne ajuta in primul rand sa intelegem si sa cunoastem mai bine copilul. Un motiv des intalnit de a solicita evaluari este acela de a afla coeficientul de inteligenta si aptitudinile intelectuale.

Pasul 2: Pentru ca am inteles care sunt motivul si scopul evaluarii, ne vom intalni cu copilul/adolescentul si vom incepe procesul de evaluare. Acesta se va desfasura intr-un mediu prietenos, relaxant, fara presiune sau disconfort. Vom aplica testele potrivite si, dupa caz, vom solicita si parintilor sa completeze chestionare, pentru a avea o imagine cat mai completa asupra copilului/adolescentului.

Pasul 3: Stabilim o ultima intalnire, in cadrul careia veti primi Raportul de evaluare psihologica. Acesta contine: rezultatele la teste, interpretarea lor si, dupa caz, recomandari. La aceasta intalnire vom discuta despre ce s-a intamplat pe parcursul evaluarii, vom comunica diferite aspecte observate si va vom raspunde la orice intrebare referitoare la rezultate.

Ce tipuri de evaluari realizam?

  • Evaluare intelectuala: abilitati intelectuale, coeficient de inteligenta, memorie de lucru;
  • Evaluarea creativitatii: specificul creativ al copilului, recomandari de stimulare a creativitatii;
  • Evaluare emotionala: dificultati emotionale, imagine de sine, stil de personalitate etc.;
  • Orientare vocationala si stil de invatare: aflam care e stilul preferat de invatare si ce abilitati dominante are adolescentul in vederea orientarii catre anumite domenii profesionale potrivite;
  • Evaluare comportamentala: incalcarea regulilor, comportament opozitionist, tendinta de retragere etc.;
  • Probleme specifice: ADHD, Autism, Anxietate.

Ce instrumente aplicam?

  • Aplicam teste care se adreseaza direct adolescentului/copilului si care se realizeaza impreuna cu el (O parte din ele, despre care puteti citit mai multe pe siteul testcentral.ro, sunt: SON-R, LSI, ADOS, CONNERS, BML, C.A.T., BASC-2 etc.);
  • Aplicam chestionare parintilor si, dupa caz, cadrelor didactice, pentru ca evaluarea sa fie cat mai completa.

Cat dureaza?

Evaluarea dureaza in functie de obiectivul ei si testele alese. Este de dorit ca in procesul de evaluare, specialistii sa se intalneasca de cel putin 2 ori cu copilul/adolescentul evaluat. Cu toate acestea, daca scopul evaluarii este de a afla doar coeficientul de inteligenta, o singura sedinta este suficienta.

Ce se intampla dupa?

Este bine ca, daca exista recomandari din partea specialistilor, sa aplicati imediat ceea ce discutati in cadrul ultimei intalniri deoarece cu cat lasati timpul sa treaca mai mult, cu atat experienta isi va pierde din importanta si veti reveni la vechile obisnuite. Este posibil ca recomandarile sa fie lucruri pe care le-ati incercat deja, dar nu ati fost perseverenti, sau sa fie lucruri complet noi.

Programarile se fac telefonic, sunand la unul din numerele: 0741 050 473/ 0722 542 880